Zaterdagmorgen 18 december: Taizéviering

Op zaterdag 18 december is er een Taizéviering in de Slangenburgse kerk (IJzevoordseweg 35, Doetinchem). De viering is verplaatst naar de morgen en zal om 11.00 uur beginnen en ongeveer drie kwartier duren.

Het thema is ‘Gezegend’. Het verhaal van de ontmoeting van Maria en Elisabet (Lucas 1: 39-45) wordt gelezen. Twee vrouwen die zich gezegend voelen en de Heer loven en prijzen.

Graag vooraf opgeven bij Helma van Loon (06 43229677 of wmvanloonkuiper@gmail.com). De viering kun je ook online meebeleven via kerkdienstgemist.nl.

Taizé is een klein plaatsje in het midden van Frankrijk, op circa 800 kilometer van Doetinchem. Sinds 1940 is hier een oecumenische kloostergemeenschap, opgericht door Frère Roger. Ieder jaar komen er duizenden jongeren uit alle werelddelen om te bidden en aangeraakt te worden door de vrede en verzoening van deze gemeenschap.

Klik hier voor de liturgie.