Slangenburgse Kerk

Het gebouw

Het kerkje van Slangenburg ligt aan de bosrand en ligt volledig buiten de stedelijke bebouwing. Het is gebouwd in 1930 met medewerking van vele vrijwilligers in de stijl van die tijd.Er is een ruime parkeerplek op het gazon voor de kerk en in de kerk is een ringleiding aanwezig voor slechthorenden. Het gebouw is drempelvrij dus voor iedereen toegankelijk.De kerkzaal biedt ruimte aan ongeveer 100 personen.

De vierplek kenmerkt zich door een warme, hechte gemeenschap, waar mensen uit de buurt, uit Gaanderen en uit Doetinchem een thuis hebben gevonden. Na elke viering worden de stoelen in kringen gezet en is er gelegenheid om koffie, thee of limonade te drinken. Bij bijzondere vieringen, zoals de jong-en-oud-vieringen, zijn er ook veel kinderen in de kerk.

Enkele ontstane tradities worden met liefde in ere gehouden, zoals de viering met palmzondag, waarbij de kinderen met palmpaasstokken en alle kerkgangers  na de viering met de ezels van de overburen worden opgehaald om daar op de boerderij samen te komen voor koffie, thee en veel lekkers.

Portfolio Category

Slangenburgse kerk