• Dit evenement is voorbij.

Het Simeonkwartet – Canto Ostinato

15 maart @ 19:00 - 16 maart @ 21:30

Catharina’s Winter (Catharinakerk)

Op 15 en 16 maart zijn er 4 prachtige concerten van het Simeonkwartet tijdens Catharina’s Winter.

Zij spelen het stuk Canto Ostinato op 4 grote vleugels in de dynamisch verlichte Catharinakerk op het Simonsplein te Doetinchem. De locatie en de sfeer maken dit concert extra bijzonder.

Muziek, licht en ruimte vloeien samen
Canto Ostinato van de Nederlandse componist Simeon ten Holt geldt als het meest geliefde Nederlandse werk binnen de minimal music. Canto Ostinato bestaat uit verschillende korte muzikale cellen die herhaald worden; hoe vaak dat gebeurt, bepalen de spelers zelf. Dat maakt elke opvoering uniek.
Het Simeonkwartet bestaat sinds 1996 en legt zich toe op de composities van de Nederlandse componist Simeon ten Holt en legt zich toe op het geven van concerten op bijzondere plekken en locaties.

Het Simeonkwartet bestaat uit de pianisten Cathelijne Maat, Esther Scheerder, Jacobus den Herder en Emile Engel. De Canto Ostinato neemt je mee op een unieke reis door een muzikale ruimte omgeven door dynamisch licht.

Er zijn 4 voorstellingen en het aantal zitplaatsen is beperkt.
Vr 15 mrt om 19:00 en 21:30 uur
Za 16 mrt om 19:00 en 21:30 uur

Het concert is onderdeel van de evenementenreeks Catharina’s Winter.

Let op:
De voorstellingen vinden dus plaats in de Catharinakerk, niet bij Amphion.
De ticketverkoop wordt wel Amphion verzorgd.

Bestel en reserveer uw ticket (klik hier)

Begin:
15 maart @ 19:00