Catharina’s Winter

Catharina’s Winter: drie maanden licht in de stad

De donkere maanden in de winter hebben een groot voordeel: het licht valt beter op!

Daar maken de bedenkers van Catharina’s Winter dankbaar gebruik van. Bijna 15 weken lang kunnen bezoekers zich laten verrassen door lichtkunst in de Catharinakerk in Doetinchem. Bewegende lichtobjecten lijken je onder hypnose te brengen. Honderden spiegelballonnen weerkaatsen je gezicht in alle kleuren. En jonge en oude inwoners geven hun vrijheidsgevoel vorm en dat wordt met 15 projectoren rondom in de kerk geprojecteerd. Dit gebeurt in de Catharinakerk die na de verwoesting door de bombardementen in 1945 weer is opgebouwd. Het icoon van hoop en veerkracht. Het hart van Doetinchem staat open voor iedereen.

Catharina’s Winter is op 28 december gestart met twee lichtkunstwerken van Sculptor Void. Fluorescerende vormen bewegen tegen elkaar in en zorgen samen voor een verlichtende ervaring. Tot 27 januari valt hiervan te genieten.

Het programma daarna ligt in principe vast. Een van de veelbelovende onderdelen is ook een concert voor vier vleugels dat vier keer wordt opgevoerd op 15 en 16 maart. Het stuk dat wordt opgevoerd is Canto Ostinato van Simeon ten Holt. Het wordt opgevoerd in combinatie met lichtprojecties op plafond en muren van de kerk en het belooft een unieke gebeurtenis te worden.

Aangepaste openingstijden Catharina’s winter
Catharina’s Winter, ruim drie maanden lang verwondering met licht. Maandag tot en met zaterdag van 18:00-21:00 uur.

Actuele informatie over Catharina’s winter is te vinden op www.catharinaswinter.nl