Bezoek aan Dresden 17 – 21 mei

Sinds 1986 heeft de Protestantse Gemeente Doetinchem een partnerschap met de Lukasgemeinde in Dresden. Sinds de “Wende” in 1989 bezoeken we elkaar jaarlijks, dus ook dit jaar: van 17 – 21 mei gaan 24 mensen vanuit de PGD naar Dresden. Sinds ons vorige bezoek, in 2019, is daar veel veranderd: de Lukasgemeinde is samengegaan met de Johanneskirchgemeinde en de Kreuzkirche. Ons bezoek zal dan ook in het teken staan van  kennismaking met beide andere gemeenten. Het thema van de ontmoeting is: “Mit Jesus hoch hinaus…”, zeer toepasselijk voor Hemelvaart! We zullen heel wat keren letterlijk omhoog gaan, door kerktorens te beklimmen en met de zweefbaan van het “Blauwe Wonder” naar een hooggelegen wijk op de Elbe-oever. Maar ook wordt tijdens een wandeltocht en de thema-ochtend het thema spiritueel uitgediept. We verheugen ons op een zinvolle ontmoeting!