18 maart: Andacht in de Catharinakerk

Op zaterdag 18 maart om 16.30 uur is er een bijzondere Andacht in de Catharinakerk. Een moment van aandacht en rust, mooie muziek en inspirerende teksten in de periode dat er in de kerk een foto-expositie te bekijken is van vluchtelingen uit Oekraïne die in Doetinchem verblijven.

In deze Andacht wordt de muziek verzorgd door Oekraïense en Nederlandse musici, te weten:

Elena Khakimov, vleugel

Rashyd Khakimov, fluit

Ineke Tonnaer, vleugel

Marjo Harmsen, zang

Er klinkt muziek van Oekraïense componisten, maar ook van meer ‘westerse’ componisten, zoals Bach en Schubert. Een prachtige samensmelting van verschillende muzikale culturen, een bijzondere samenwerking tussen musici uit heel verschillende delen van de wereld. Wellicht was u er bij in de Wingerd, toen dit viertal een zaterdagochtend-concert verzorgde. Dan weet u dat dit ook weer zeer de moeite waard zal zijn. Komt allen en laat je raken door de prachtige muziek en de indrukwekkende expositie. Henk Makkinga is de liturg deze middag.

De Andacht begint om half vijf, maar de kerkdeuren zijn open vanaf 16.15 uur. De toegang is gratis, een gift bij de uitgang wordt zeer gewaardeerd.