Zondag 24 september: concert duo Poems Ago

Zondagmiddag 24 september zal het duo Poems Ago een concert geven in de Slangenburgse kerk aan de IJzevoordseweg 35. Poems Ago is een muzikaal duo dat Ierse poëzie op muziek zet. Het duo bestaat uit Juliana Hahn (Iers) en Remco Jacobs (Nederlands). Ondanks dat hun artiestennaam anders doet vermoeden zingen ze zowel poëzie van eerdere Ierse dichters zoals W.B Yeats, James Joyce en Oscar Wilde, als het werk van hedendaagse dichters zoals Sinead Morrisey en Peter Fallon. Poems Ago heeft een uniek geluid, balancerend tussen klassieke en folky klanken. Met viool, gitaar en stem brengen ze de gedichten ten gehore en nemen ze je mee op reis door het Ierse landschap van de poëzie.

Het organiseren van concerten is een van de activiteiten die vanuit de vierplek Gaanderen/Slangenburg van de Protestantse Gemeente Doetinchem dit jaar ontwikkeld is om de kerk nog meer open kerk te laten zijn. Het doel is om in de zomermaanden op de vierde zondag van de maand op deze mooie plek aan de rand van het Slangenburgse bos een concert aan te bieden.

Het concert begint om 15.00 uur en duurt ongeveer een uur zonder pauze. De entree is € 5. Na afloop is er gelegenheid Juliana en Remco en elkaar te ontmoeten bij koffie, thee of frisdrank voor de eenheidsprijs van € 2 per consumptie.