Zaterdag 18 december: winterwandeling met glühwein

Op zaterdag 18 december, 14.00-16.00 uur, wordt er een winter­wandeling georganiseerd door Spoorzoeken in Slangenburg met inspirerende teksten, en met chocolademelk en glühwein onder­weg. We vertrekken vanaf de Slangenburgse kerk (IJzevoordseweg 35, Doetinchem). Bijdrage € 5.

Op vrijdag 3 en 10 december is er een kloosterwandeling. Vanaf 10.30 uur is er buiten ontvangst met koffie bij de Slangenburgse kerk. Om 10.45 uur wordt binnen zittend in een ruime kring op gepaste afstand van elkaar naar muziek geluisterd en wordt aan de deelnemers een tekst of gedicht aangereikt. Daarna begint rond 11.00 uur de wandeling door het bos deels in stilte, deels in gesprek met elkaar naar de abdij. Na het middaggebed in de kapel van 12.15 – 12.30 uur begint de terugtocht weer in stilte. Ook in de abdij wordt de anderhalve meter afstand onderling in acht genomen en worden mondkapjes gedragen. Tijdens de terugweg van ongeveer een uur wordt de van huis meegebrachte lunch gegeten in de buitenlucht. Bijdrage: € 4.

En op vrijdag 17 december is er een natuurwandeling. Vanaf 10.30 uur is er buiten ontvangst met koffie bij de Slangenburgse kerk. Om 10.45 uur wordt binnen zittend in een ruime kring op gepaste afstand van elkaar naar muziek geluisterd en wordt aan de deelnemers een tekst of gedicht aangereikt. Daarna begint rond 11.00 uur de wandeling door het bos rond de kerk deels in stilte, deels in gesprek met elkaar. De wandeling duurt ongeveer een uur en wordt afgesloten met een zegenbede in het labyrint. We eten niet met elkaar. Bijdrage: € 4.

Zie ook spoorzoekenslangenburg.nl