Hoe kan ik een uitvaart regelen vanuit de kerk?

Als uw dierbare is overleden, kunt u contact opnemen met het team pastoraat; telefoon (0314) 51 69 12, of mail: pastoraatpgdoetinchem@gmail.com) voor een uitvaartdienst. In overleg met het team pastoraat wordt u in contact gebracht met een voorganger die de uitvaartdienst kan leiden. Allereerst is het van belang dat u samen met de uitvaartondernemer én de voorganger tot een gezamenlijk moment komt waarop de viering plaats vindt. Vervolgens heeft u een gesprek met de voorganger over het leven van de overledene en de invulling van de uitvaartdienst. U kunt zelf met voorstellen komen voor muziek of teksten. De dienst kan gehouden worden in één van de kerken of in een andere ruimte, bijvoorbeeld de aula van het crematorium.

Laat het Kerkelijk Bureau ook weten dat uw dierbare is overleden door een rouwkaart te sturen naar Kerkelijk Bureau PGD, Bongerd 4, 7006 NJ, Doetinchem.

In bijgevoegd document vindt u de tarieven van de uitvaartdiensten: tarieven rouw- en trouwdiensten per 1 juli 2023