Telefooncirkel

Elke ochtend iemand die vraagt hoe het met je gaat, dat is wat de bellers van de telefooncirkel doen! Iedere dag tussen 9:00 en 10:00 uur, ’s morgens belt de vrijwilliger van de vierplek de eerste in de telefooncirkel. De eerste belt de tweede en dit gaat zo door totdat de laatste op de lijst de vrijwilliger van de vierplek belt. Als dat is gebeurd, is de cirkel rond. Mocht er tussendoor niet worden opgenomen, dan onderneemt de vrijwilliger van de vierplek actie door in de buurt de contactpersoon met een reservesleutel te bellen die bij de woning gaat kijken of alles in orde is. De telefooncirkel geeft een veilig gevoel: er is altijd iemand die aan je denkt. Ook is het leuk om elke dag even met iemand van de eigen cirkel te praten. Daarom wordt de telefooncirkel opgezet per vierplek: Catharinakerk; De Wingerd, de Slangenburgse kerk en de kerk in Wehl.

Heeft u belangstelling als deelnemer van de telefooncirkel of bent u beschikbaar om mee te helpen als vrijwilliger namens de diaconie in een van onze vierplekken? Geeft het door aan Annie Janssen (diaken) tel. 0314-622517 Zij neemt dan contact met u op