Spoorzoeken in juli

Drie dagen in de week, dinsdag, woensdag en donderdag, kun je ’s morgens en/of ’s middags naar de Slangenburgse kerk (IJzevoordseweg 35, Doetinchem) komen om één of meerdere activiteiten mee te maken. Tussen de middag kun je blijven, maar het is wel de bedoeling dat je je eigen lunchpakket meeneemt. Voor koffie en thee wordt gezorgd.

De morgenactiviteiten, 10-12 uur, liggen vast. Dinsdags is er mediteren met de bijbel, woensdags een gesprek n.a.v. een met elkaar te lezen tekst, en donderdags wandelen we in de natuur, voorafgegaan door een meditatief moment.

De middagactiviteiten (creatief), 14-16 uur, blijven een verrassing. Te denken valt aan: muziek, schilderen, werken met natuurlijk materiaal of een labyrintactiviteit. Op de website van Spoorzoeken in Slangenburg en in de agenda van de PG Doetinchem wordt vooraf aangekondigd welke activiteit wanneer plaatsvindt.

Mediteren met de bijbel (dinsdag 6, 13, 20 en 27 juli, 10-12 uur)

• ontmoeting met thee of koffie
• dan zittend in een kring, rond de kaars in de kerkzaal, worden we stil en open
• een bijbelgedeelte klinkt
• ieder voor zich zoekt een plek in de kerk om de woorden op zich te laten inwerken (schrijvend, tekenend, luisterend)
• na een half uur komen we weer in de kring en wisselen we onze ervaringen uit

Tekst en gesprek (woensdag 7, 14, 21 en 28 juli, 10-12 uur)

• ontmoeting met thee of koffie
• dan zittend in een kring samen een tekst lezen die past bij het onderwerp van de week
• naar aanleiding van wat we gelezen hebben gaan we met elkaar in gesprek

Wandelen in de natuur (donderdag 8, 15, 22 en 29 juli, 10-12 uur)

• ontmoeting met thee of koffie
• meditatief moment in de kerkzaal
• dan gaan we wandelen in het bos rond de kerk, deels in stilte, deels in gesprek met elkaar

Iedere zondagmiddag in juli en augustus is er ‘open labyrint’. We zitten dan met koffie/thee en informatie bij het labyrint vóór de Slangenburgse kerk. Welkom!

Meer informatie:
ds. Helma van Loon-Kuiper