Orthodoxe Paasviering in de Catharinakerk

Zondag 24 april om 17.30 uur in de Catharinakerk

A.s. zondag 24 april is het Orthodox Pasen (een week later dan bij ons). Vluchtelingen uit Oekraïne, en velen van hen zijn orthodox, hebben gevraagd of dat ook in Doetinchem gevierd kan worden. Dit Paasfeest betekent dit jaar, meer dan anders, veel voor hen.  De groep vluchtelingen uit Oekraïne die in Doetinchem verblijven is al redelijk groot, meer dan 140 inmiddels. En ook uit de regio komen reacties van vluchtelingen en mensen die betrokken zijn bij de opvang, om mee te mogen vieren.

We houden deze Paasviering om 17.30 uur in de Catharinakerk. Aan deze viering zal een Oekraïense predikant (die inmiddels in Nederland verblijft) meewerken, evenals pastor Hans Pauw (RK) en ds. Theo Menting (namens de PGD). Ook vanuit de Kruisbergkerk is er betrokkenheid bij deze Paasviering, evenals van Diana Tamliani, de coördinatrice voor de vluchtelingen en hun gastgezinnen in Doetinchem. Voor een deel zal de dienst in het Russisch/Oekraïens zijn, en voor zover mogelijk ook vertaald worden. Er is muzikale medewerking van Cantores Versicolores (Byzantijns mannenkoor) en van Elske te Lindert.

Het is mooi dat we als PGD voor mensen die hun veiligheid bij ons zoeken, we hen een plek kunnen bieden voor deze bijzondere Paasviering.