Online tentoonstelling: verhalen over de Wende

In het najaar van 2020 is de Kirchgemeinde Johannes-Kreuz-Lukas, waarvan de Lukasgemeinde deel uitmaakt, een gezamenlijk project gestart met verhalen over de grote veranderingen die de hereniging van Duitsland met zich heeft meegebracht. Voor de mensen in de voormalige DDR betekende de hereniging (die Wende) een enorme ommezwaai in hun dagelijks leven. In het kader van dit project werden gemeenteleden uitgenodigd om daarover te vertellen.

Het plan was om een tentoonstelling te maken van alle verhalen, foto’s, gedichten en krantenknipsels. Voor deze tentoonstelling hoeven we echter niet naar Dresden te reizen. Vanwege de corona-maatregelen is deze nu alleen online te bezoeken: www.umbruchs-geschichten.de; of via de website van de Lukasgemeinde: www.lukaskirche-dresden.de, onder ‘Aktuelles’.

Een echte aanrader, de verhalen en beelden zijn de moeite waard!