Kerkproeverij in de Wingerd

Op zondag 16 september is er open kerk in de Wingerd aan De Bongerd 4 in Doetinchem. Tijdens de kerkproeverij krijgen bezoekers de gelegenheid om op geheel verblijvende manier te ontdekken hoe een kerkdienst er uit kan zien. Tijdens de kerkdienst zal er een keuzeprogramma zijn. Bezoekers kunnen dan verder sfeer proeven door te mediteren, met elkaar in gesprek te gaan, een lied te leren, mee te doen met het jongeren- of kinderprogramma, ontdekken wat kerk-op-schoot (voor de allerkleinsten met ouders) is of gewoon naar een overweging luisteren. Na de dienst is er een picknick voor wie wil en een springkussen voor de kinderen.

Ds. Ina Veldhuizen: “Sommige mensen hebben nooit een kerkdienst meegemaakt en zullen niet zo gemakkelijk op een gewone zondag bij een kerk naar binnen lopen. Daarom doet de Wingerd van de Protestantse Gemeente Doetinchem dit jaar mee met de landelijke kerkproeverij. Het is een open dag. Niemand hoeft zich vreemd te voelen als hij of zij niet weet wat ze moeten doen in de kerk. Juist op een open dag ben je niet de enige voor wie het vreemd kan zijn. Andere mensen hebben jaren geleden een kerk achter zich gelaten en denken dat alle kerken nog steeds zo zijn als in de tijd dat ze weggegaan zijn. Voor hen kan het een update van ervaringen zijn.”

De koffie staat klaar vanaf 9.30 uur. Om 10.00 uur begint de dienst, die rond 11.15/11.30 uur afgelopen is. Er zijn geen kledingvoorschriften en er zijn geen kosten aan verbonden. Er zullen wel collectes gehouden worden, maar het is geheel vrij om daar wel of niet aan te geven.