In het begin…, expositie in de Catharinakerk

De Werkgroep Catharina Spiritueel organiseert in september in de Catharinakerk een expositie over de zeven scheppingsdagen met als titel ‘In het begin…’.  De kerk is open tussen 13.00 en 16.00 uur in de periode vanaf dinsdag 5 september tot 24 september, behalve op zondag en maandag.

Zeven kunstenaars uit de regio, leden van het WEB, stellen werk tentoon dat ze speciaal gemaakt hebben of geschikt vonden voor deze expositie. Iedere kunstenaar heeft zich laten inspireren door het eerste scheppingsverhaal in de Bijbel en verbeeldt met eigen techniek en stijl een van de zeven scheppingsdagen.

• Gerard ter Brugge                          Dag 1 … Licht en donker
  • Ruud Kaper                                     Dag 2 … Gewelf/koepel
  • Kees Donkers                                  Dag 3 … Land en zee; planten en bomen
  • Hanneke Vleugel                             Dag 4 … Zon, maan en sterren
  • Erik Nieuwenkamp                         Dag 5 … Waterdieren en vogels
  • Bert Scheuter                                  Dag 6 … Landdieren en mensen
  • Ineke ter Haar                                 Dag 7 … Rustdag

De opening van de expositie is op zondag 10 september om 11.30 uur in de Catharinakerk. U bent hiervoor van harte uitgenodigd. Elke kunstenaar vertelt dan iets over haar of zijn werk. De opening wordt muzikaal omlijst door een vocaal vrouwen-ensemble onder leiding van Elske te Lindert. Na afloop kunt u de kunstwerken bewonderen onder het genot van een drankje.

Andacht. Op zaterdagmiddag 16 september om 16.30 uur zal de Andacht in de Catharinakerk ook in het teken van de schepping staan. Elske te Lindert zingt dan o.a. delen uit ‘Die Schöpfung’ van Joseph Haydn en begeleidt zichzelf op de vleugel.

Preek van de Leek. Op zondagmiddag 17 september om 16.00 uur zal Caroline Smeets, de klimaatburgemeester van Doetinchem, de Preek van de Leek houden in de Catharinakerk met als titel: ‘Green life with a smile, inspiratie voor een duurzamer leven.’ Daarbij klinkt muziek voor orgel en trompet en wordt ‘For the beauty of the earth’ van John Rutter gezongen. Elske te Lindert zingt en bespeelt het orgel en Jeroen Kraaijenbrink is de trompettist.

Voor de expositie, de Andacht en de Preek van de Leek geldt: entree gratis, vrije gift bij de uitgang als bijdrage voor de kosten wordt zeer gewaardeerd.

poster expo catharinakerk