Ensemble Ancora

Ensemble Ancora (voorheen muziekgroep Het Anker) heeft tien jaar lang onder leiding gestaan van Hans Westerveld, die ook veel arrangementen heeft geschreven. Daarna hebben Margreet Udink en Teun van de Steeg, organist en cantor van De Wingerd, een aantal jaren het ensemble geleid. Sinds januari 2016 heeft Elske te Lindert, cantor-organist van de Catharinakerk, de muzikale leiding. Dit betekent dat zij voor de groep arrangeert en ook op de oefenavonden aanwezig is om leiding te geven.

Op 23 oktober 2016 gaf de muziekgroep een drukbezocht en alom gewaardeerd concert in de Catharinakerk ter gelegenheid van het twintigjarig bestaan. Toen is de nieuwe naam bekendgemaakt. Het ensemble treedt tijdens kerkdiensten meestal geheel zelfstandig op.

Als je zin hebt om mee te spelen, meld je aan bij Annelies Onvlee, T: (0314) 34 15 29, E: anneliesonvlee@hotmail.com