Deelkasten Doetinchem-Gaanderen-Wehl

U kent ze vast wel: de boekenkasten waar je zomaar een boek uit mag pakken. Op steeds meer plaatsen in Nederland zie je nu ook Deelkasten. Die werken net zo. Alleen staan er levensmiddelen en verzorgingsproducten in.

Door de inflatie wordt alles duurder. Soms is er te weinig geld om alle boodschappen te kunnen betalen.
Niets om je voor te schamen, steeds meer mensen hebben er mee te maken.
Via de Deelkasten kunnen we elkaar helpen. En ook gaan we voedselverspilling tegen. Want er wordt in Nederland nog steeds veel teveel eten weggegooid.

Het werkt simpel. Wie wat kan missen, zet houdbare levensmiddelen of drogisterij-artikelen in de Deelkast.
Wie wat nodig heeft, haalt ze eruit.  En ruilen mag natuurlijk ook.

Iedereen mag meedoen. Zo helpen we elkaar!

17 oktober 2022 is de eerste kast door de werkgroep Deelkasten Doetinchem – Gaanderen – Wehl diverse kasten geplaatst. Spoedig hierna volgden er meer.

Locaties van de deelkasten in Doetinchem – Gaanderen – Wehl:

1. Pr. Hendrikstraat 38   – Doetinchem (tuin van de pastorie)
  2. Mackaylaan 25 – Doetinchem
  3. Groen van Prinstererlaan 8 – Doetinchem
  4. Bieslookveld 68 – Doetinchem
  5. Holterweg 138 (Anna Hoeve) – Doetinchem
  6. Grotestraat 25 bij de Protestantse Kerk – Wehl
  7. Kolonel Wilsonstraat 28 – Doetinchem
  8. Hennennest 44 – Doetinchem
  9. Vinkenstraat 26 – Gaanderen
  10. Schubertlaan 52- Doetinchem
  11. Sniplaan 17 – Doetinchem
  12. Catsstraat naast de Nederlands Gereformeerde Kerk – Doetinchem

Om zoveel mogelijk mensen te kunnen laten profiteren van de kasten, geldt de ‘spelregel’ dat er maximaal 2 producten tegelijk mogen worden meegenomen. Zo raakt de deelkast niet te snel leeg en wordt teleurstelling bij anderen voorkomen.

Het project is een initiatief van Parochie Maria Laetitia en Protestantse Gemeente Doetinchem.
Voor informatie kunt u contact opnemen met deelkastjes.doetinchem@gmail.com.