Boek 300 jaar protestants Wehl

Op zondag 4 juli zal in de Protestantse Kerk in Wehl het eerste exemplaar van het boek ‘Drie eeuwen Protestantse Kerk in Wehl’ worden overhandigd aan de kerkenraad. Voorafgaand hieraan is er de kerkdienst, welke via https://kerkdienstgemist.nl/stations/463 gevolgd kan worden. Voorgangers in deze dienst zijn ds. Henk Boonen en ds. Arja Oude Kotte, de twee laatste predikanten van de zelfstandige Protestantse Gemeente Wehl. Het thema is:  ‘Dankbaar gedenken en vieren’.

Op 17 juli 2021 bestaat de Protestantse Gemeente in Wehl officieel 300 jaar. Over die drie voorbije eeuwen is het boek ‘Drie eeuwen Protestantse Kerk in Wehl’ samengesteld. Het boek verschijnt in een luxe uitgave, in zowel zwart-wit als kleur, met harde kaft, genaaid gebonden en in A-4 formaat.

Ontegenzeglijk hebben de leden van de Hervormde Gemeente Wehl door de eeuwen heen veel tot stand gebracht in het overwegend katholieke Wehl. In 1719 is het plan gemaakt voor een nieuwe kerk, welke eerst in 1721 tot stand kwam. Tot 1 januari 2019 bleef de kleine gemeente zelfstandig. Per genoemde datum fuseerde vond de fusie plaats met de Protestantse gemeente Doetinchem, waarbij Wehl een eigen vierplek heeft behouden.

Een ieder die interesse heeft in deze historie kan dit unieke boek bestellen. U kunt hiervoor een bericht sturen aan:de Oudheidkundige Vereniging Wehl (OVW) ov.wehl@hotmail.com  of aan Frits Kranenbarg fak@kpnmail.nl