Ds. Helma van Loon

Inderdaad, ik heb twee vierplekken onder mijn hoede, naast Slangenburg/Gaanderen, nu ook Wehl (33,3%). Een kerk in het bos en een kerk in het dorp. Ze horen allebei bij Doetinchem en dat scheelt in ieder geval in de vergadertijd. Ik vind het fijn om nieuwe mensen te ontmoeten en om met elkaar te praten over het leven en het geloof. Wat mij betreft kunnen er soms best dingen veranderen in de kerk en nieuwe activiteiten worden ontwikkeld. Pionieren bevalt me wel. Ik geloof dat veel mensen op zoek zijn naar zin en samenhang en de kerk heeft een boodschap voor de wereld, een boodschap van liefde en genade.

Natuurlijk is het belangrijk om de mensen van de vierplek te leren kennen en daar zal ik alle tijd voor nemen. Verder hoop ik op een goede samenwerking met onze Rooms-Katholieke broeders en zusters en dorpsgenoten in het algemeen.

Ik ben geboren en getogen in Zwolle en heb daar ook de Pedagogische academie doorlopen. Het geloof is altijd belangrijk geweest, maar pas  toen ik 33 was, ben ik naar Kampen verhuisd om daar theologie te gaan studeren. Dit is mijn derde gemeente. Het mooie van predikant-zijn is dat je mensen ontmoet en met ze op mag trekken op allerlei momenten in hun leven en daarbij de Drie-ene God ter sprake kan brengen, onder wiens hoede we allemaal leven.

N: Ds Helma van Loon
T: (0314) 64 60 39
M: (06) 43 22 96 77
E: wmvanloonkuiper@gmail.com