Mediteren met de bijbel

Ongeveer twee keer per maand biedt Spoorzoeken in Slangenburg ‘mediteren met de bijbel’ aan in de Slangenburgse kerk (IJzevoordseweg 35, 7004 JX Doetinchem). We beginnen met thee en koffie, vanaf 14.00 uur. Daarna volgt het mediteren met de bijbel onder leiding van ds. Helma van Loon, van 14.30 tot 16.00 uur.

Eerst wordt er een bijbelgedeelte rustig twee keer voorgelezen. ‘Bij welk woord of woorden blijf je haken?’ is dan de vraag. Ieder zoekt vervolgens een rustige plek in de kerk om de gekozen woorden op zich te laten inwerken. Wat voel je? Welke vragen komen in je op? Wat is je reactie? Er kan daarbij geschreven of getekend worden, maar luisteren is ook belangrijk. Al denkend, voelend en luisterend kan er een gesprek ontstaan in de stilte, een gesprek met God. Je kunt iets ontdekken aan de tekst, iets dat je verder helpt of een bepaald inzicht geeft. Na ongeveer een half uur komen we weer bij elkaar en ieder die dat wil, kan dan vertellen wat hij/zij heeft beleefd in de stilte.

Iedereen die deze vorm van bijbellezen mee wil maken is van harte welkom. Je hoeft je niet van te voren op te geven. Bijdrage: € 4.

Zie ook: spoorzoekenslangenburg.nl.