Catharinakerk

3 april: Stabat mater online

Op 3 april is het Stille Zaterdag. Het is een traditie om die middag een Stabat Mater ten gehore te brengen in de Catharinakerk. Dit jaar zal, net als vorig jaar, het Stabat Mater van Franz Lachner worden uitgevoerd in een Andacht die om 16.30 uur online te volgen is via www.kerkdienstgemist.nl  > Gelderland > Doetinchem > Catharinakerk.

De compositie van Franz Lachner is uit te voeren door twee personen: Elske te Lindert – sopraan, piano en Nicoline Tammes – alt. Ook in dit Stabat Mater wordt de luisteraar meegenomen in het lijdensverhaal van Jezus, door de ogen van de moeder die onder het kruis staat en haar zoon ziet lijden. Pijnlijk, confronterend, maar ook hoopvol, omdat het verhaal niet eindigt aan het kruis. In een vredig F-majeur aan het eind van deze compositie klinkt die hoop duidelijk door. Wijke Greydanus spreekt de teksten uit in deze Andacht.

Een vrije gift is welkom en over te maken via NL15 RABO 0370007158 t.n.v. Missionair PGD o.v.v. Andacht