Trouw-, doop- en rouwdiensten

Onze kerken zijn er ook voor trouw-, doop- en rouwdiensten.
Een huwelijksdienst wordt voorbereid met een predikant die je zelf kunt kiezen. In de Protestantse Gemeente Doetinchem kunnen ook mensen van gelijk geslacht hun verbond van liefde en trouw laten inzegenen.

Iedereen die ingeschreven staat bij de Protestantse Gemeente Doetinchem, kan zijn of haar kind laten dopen in een van de drie vierplekken. U kunt hierover contact opnemen met de betrokken predikant. Het dopen gebeurt op zondagochtend. In plaats van dopen is het mogelijk het kind te laten zegenen in een dienst op zondagochtend.

Als een dierbare is overleden, kunt u of de uitvaartondernemer contact opnemen met een predikant voor een rouwdienst. De dienst kan gehouden worden in een van onze kerken of in een andere ruimte, bijvoorbeeld de aula van de begraafplaats of van het crematorium.

Hier vindt u een overzicht van de tarieven voor rouw- en trouwdiensten: Tarieven rouw-en trouw 2023 pdf