Kerk met stip

Zoek je een plek waar je welkom bent? Waar je je thuis kunt voelen en met anderen in gesprek kan gaan? Dan ben je op het juiste adres!

Sinds enkele jaren zijn er in Doetinchem meerdere kerken bereikbaar voor ex-gedetineerden. Voor mannen en vrouwen zoals jij, jong en oud, zijn dit plekken waar je buiten ook sámen geloof kunt beleven. Kerken met Stip heten zulke geloofsgemeenschappen. Vraag het aan de dominee of pastor van de inrichting waar je verblijft.

Zoek je een kerk waar je je thuisvoelt? Dat kan een Kerk met Stip zijn.

Zoek je een gemeenschap waar je nieuwe vrienden of vriendinnen kunt maken? Dat moet een Kerk met Stip zijn.

Zoek je een plaats waar je net zulke kerkdiensten kunt meemaken als die je in de gevangenis hebt meegemaakt? Dat zijn bij uitstek Kerken met Stip.

Of zoek je een kerk waar het net zo gezellig is, met koffie drinken na afloop, als ‘binnen’? Dan is een Kerk met Stip jóuw plek.

Vertrouwen in de kerk
Misschien is de drempel hoog. Een onbekende kerk buiten de muren, met vreemde mensen, misschien zelfs in een vreemde stad… Maar bedenk dan dat kerkmensen goede mensen zijn. Je kent ze eigenlijk al vanuit de bajeskerk. Het zijn namelijk dezelfde soort mensen als de vrijwilligers die wekelijks in de gevangenis de kerkdiensten bezoeken en daar samen met jou hebben gebeden en gezongen. En waar je na afloop mee hebt gepraat. Mensen dus, die te vertrouwen zijn. Mensen met aandacht en geduld. Warmte en hartelijkheid zijn de beste kenmerken van een kerk. Zeker van een Kerk met Stip.

Kortom, weet je welkom bij één van de Doetinchemse kerken met STIP. Voor de Protestantse Gemeente Doetinchem functioneert De Wingerd als vaste plek. Naast de vieringen op zondagochtend om 10.00 uur is het gebouw ook alle andere dagen open van 10.00 – 12.00 uur voor koffie of één van de vele activiteiten. Wees welkom.

Wil je eerst meer informatie of een gesprek, neem dan contact op met Els Lotterman, diaken, T: (06) 33 74 71 79 of Peter Bob Peerenboom, T: (0314) 34 60 96. Je kunt zelf contact leggen met de Goede Herderkerk (Christelijke Gereformeerde Kerk (goedeherderkerkdoetinchem.nl), of Leef! (www.leef-doetinchem.nl).